2018-as választások: új játékszabályok az internet miatt

“Témák a cikkben: …OCEAN modell, viselkedési pszichológia, big data,
adatelemzés és targetált Facebook hirdetések,
térinformatikai vizualizációs megoldások…”

Így nyerte meg a Republikánus párt a választásokat az online marketing eszközeivel – esettanulmány

Közel egy éve ért véget az amerikai- és világtörténelem egyik legérdekesebb elnökválasztása, ahol Donald Trump végül legyőzte Hillary Clintont. Pedig egészen a választás napjáig szinte az összes elemző Clinton győzelmét várta.

Azóta több teória is lábra kapott, hogy Trump milyen eszközökkel nyerte meg a választásokat. Gondolhatunk itt akár az orosz titkosszolgálati szálakra vagy a szélsőséges nézetek erősítésére is.

Arról viszont viszonylag kevés szó esett eddig, hogy Trump és csapata hogyan használta fel a digitális és online megoldásokat, hogy megnyerje a választásokat. 

A cikk itt olvasható

 

A republikánus párt digitális csapata az OCEAN modell, a viselkedési pszichológia, a big data, az adatelemzés és targetált Facebook hirdetések olyan rendszerét dolgozta ki, aminek köszönhetően 220 millió választót profiloztak az USA-ban a választás napjáig.

Míg Hillary Clinton stábja főleg nagy, országos kampányokra fókuszált, addig Trump csapata azokra az államokra koncentrált, ahol a demokraták győztesnek hittek magukat (pl. Wisconsin). Trump az adatokra támaszkodva viszont meg tudta fordítani ezeket az államokat és kis különbséggel, de megnyerte a 2016-os választásokat.

A Trump szimpatizánsok és szélsőséges nézetet vallók aktivizálása mellett az utolsó napok fordulatát részben az adta, hogy ekkor indult be a korábbi profilozásra épített targetált Facebook hirdetések gépezete, amiket dark postként hirdettek, főként voter supression (választók elnyomása, távoltartása) céllal. Trump csapata csak ezekre a hirdetésekre 150 millió dollárt költött az utolsó pár napban. Ezzel pedig elérte, hogy a kritikus államokban alacsonyan tartsa a részvételi arányt, és főleg a Hillary pártján álló szavazók maradjanak távol a választásoktól.

További témák a cikkben:

  • TLDR
  • A háttérsztori
  • A modern politikai közvéleménykutatás születése
  • Big Datából Okos Data
  • Saját médiaeszközök szerepe
  • Digitális Kampánystratégia és micromessaging
  • Voter supression
  • Implikáció más országokra
  • Mit csinált rosszul Hillary Clinton

A cikk folytatódik, itt olvasható:
http://thepitch.hu/trump-valasztasi-gyozelem-esettanulmany/

Reklámok